Fast mage selv etter 50: Alt du trenger å gjøre er å puste ordentlig mens du ligger ned og hever bena. Se

Er du en av dem som lengter etter en velutviklet og vakkert fast mage? Ikke kast en flint i rugen! Det at du er over 50 betyr ikke at det må være sånn, og det er ingen annen måte. Metabolismen avtar med alderen, men derfor er det ekstremt viktig å være oppmerksom på et sunt kosthold og regelmessig mosjon. Du kan til og med trene den vakre og drømmende «bollemakeren» hjemme hos deg og utføre øvelser liggende på bakken.

Kilde: Youtube

Alt du trenger er en matte og besluttsomhet

For å få en utstillingsmake igjen, trenger du fremfor alt din faste beslutning, en matte for trening og en fast tid som du liker å lage og som virkelig vil være din. Det finnes en hel rekke øvelser for mageområdet, som du ikke trenger noe annet til. Ikke alle er i god form, så det er alltid bedre å starte med lettere øvelser som du kan mestre over tid og legge til flere og mer utfordrende. Disse inkluderer for eksempel flere varianter av den effektive «planken». For å starte, bare legg deg på ryggen på matten. Hvilke øvelser passer også for alle over 50?

Hjemmeøvelse

Hvis du er nybegynner og ikke har trengt mageøvelser før, er det best å starte hjemme. I begynnelsen bør du trene flere ganger om dagen, og det er derfor det ikke er verdt det å løpe til treningsstudioet.

Det er nok hvis du velger et tilstrekkelig tidspunkt for øvelsene og til å begynne med er det helt tilstrekkelig hvis du regelmessig jobber med 2 og 4 øvelser, som du i utgangspunktet skal utføre i 10 repetisjoner, i en serie. Gjenta øvelsene 2 til 3 ganger om dagen og legg gradvis til ikke bare antall repetisjoner, men også andre serier. Hvil alltid i 2 minutter mellom dem. I denne fasen kan du allerede redusere den daglige frekvensen og trene, for eksempel bare om morgenen eller om kvelden.

Den første øvelsen

Når du utfører hver øvelse, tenk på riktig pust. Som en generell regel bør du gå inn i skuddet med en utpust. Ligg komfortabelt på ryggen og plasser hendene bak hodet. Deretter, sakte med en utpust, bøy høyre kne og trekk torso og venstre albue mot den ved hjelp av magemusklene. Med et pust, strekk deretter det bøyde beinet og veksle på begge sider på denne måten. Skyv ryggen og magen til matten hele tiden.

Den andre øvelsen

Ta samme posisjon og denne gangen løft begge bena opp og bøy dem i rette vinkler fra knærne. Igjen, tenk på ryggen godt presset til matten, dette er en regel som må følges for hver av de oppførte øvelsene. Strekk så bena, men ikke legg dem på bakken. Bøy dem i knærne igjen og gå tilbake til startposisjonen.

Den tredje øvelsen

En annen øvelse kommer, takket være den vil du styrke magen vakkert. I liggende stilling, skrell av underekstremitetene fra bakken og vekselvis bøy og strekk bena i et tempo.

Fjerde øvelse

I den kjente startposisjonen, bøy bena i knærne og legg hendene bak hodet. Ved utpust, løft alltid torsoen litt opp og gå deretter tilbake til liggende stilling.

relaterte artikler

Rating
( No ratings yet )
admin/ author of the article
Loading...