Hva du ikke skal gjøre på Saint Alexander 2023 under noen omstendigheter. Det er veldig synd

Hvert år, den 30. august, feirer ortodokse kristne den hellige Alexander. Over 2,2 millioner rumenere feirer navnedagen sin på denne dagen. Det er imidlertid også knyttet en rekke tradisjoner og skikker til denne feiringen, som kristne tar hensyn til med hellighet. Hva du ikke skal gjøre på Saint Alexander 2023. Tradisjonene å respektere slik at det går bra for deg.

Hvem var den hellige Alexander?

Den hellige Alexander regnes som en av de viktigste hierarkene i kirken, men også en beskytter av menneskeheten. Han levde på 300-tallet og var en av kristendommens mest vokale forsvarere. Han levde et enkelt liv, men hans visdom hjalp ham til å skille seg ut.

Patriarken av Konstantinopel sendte den hellige Alexander til det første økumeniske rådet. Han forsvarte den kristne tro mot kjetteriet til Arius, og etter konsilet viste en engel seg for patriarken og fortalte ham at etter hans død er Alexander den som må ta hans plass. Etter å ha blitt patriark fortsatte Alexander å forsvare den kristne tro til 337, da han gikk over til de evige.

Les også: På hvilken dato faller Saint Mary den store og Saint Mary den lille i 2023. Betydningen av disse høytidene

Hva du ikke bør gjøre på Saint Alexander 2023

Selv om det ikke er en høytid markert i kalenderen med et rødt kryss, men med et svart kryss, er det ikke bra å gjøre husarbeid på denne dagen. Det sies at på grunn av Saint Alexander, bør folk være mer oppmerksomme på behovene til sine naboer og opprettholde harmoni og balanse i forholdet til andre.

Det sies at av den hellige Alexander er det ikke bra å krangle med noen. Hvis det er misunnelser eller fiender, bør de forsvinne. Ellers sies det at du bare holder det i konflikter ut året.

Les også: Avskjed for å fiske i Det Hellige Havs faste. Det som vises nevnt i den ortodokse kristne kalenderen

30. august er det ikke godt å snakke stygt om eller sladre om noen. I stedet bør du slutte fred med folk du ikke kommer overens med og begrave stridsøksen.

Det sies at kvinner som bærer helgenens navn ikke skal arbeide i husholdningen på denne dagen. Det er ikke bra å vaske klær, feie eller sy. Den 30. august skulle vi være barmhjertige mot de mindre heldige og gi almisse.

Hvilke navn feires for Saint Alexander
Ikon med Saint Alexander

Hvilken bønn blir sagt av den hellige Alexander

På festdagen blir de troende oppfordret til å be en bønn rettet til helgenen. Det antas at denne bønnen har stor kraft hvis den blir sagt på St. Alexanders dag og bidrar til å oppfylle ønsker.

«Sjel, min sjel, hvorfor klager du til Herren? For din latskap for evige forbønnsplager er din. Hvis du kjente Guds gave, ville du gråt med varme tårer, sukket og sørget over hver synd, for de små og for de store.

Les også: Maten som er tillatt under himmelfartsfasten 2023. Hva du kan spise til 15. august

Rop til din frue at vreden til ham som holder alt med sin allmektige høyre hånd ikke slår deg, men jeg, synderen og den late, den med en listig tunge, hvordan skal jeg be til min frue om at Herren vil frelse meg fra den fryktelige dommen? For hele tiden skjelver jeg i mitt hjerte når jeg tenker på den fryktelige dommen at jeg kan bli utfridd fra evige pinsler og fra den usovende ormen og fra det ytterste mørke og fra de uslukkelige flammene.

Forbarm deg over meg, din syndige tjener (navn), som apostelen Paulus, som du elsket mer enn alle, og vend ikke ditt ansikt bort fra meg, den stakkars, på den fryktelige dag som skjelver min sjel og medlemmene av kroppen min er livredd. Herre, fri meg fra den fryktelige time, så jeg ikke kan vike fra din miskunnhet. Jeg ber de hellige engler og erkeengler, profetene og martyrene og alle de hellige om å be til Gud for min sjel. Amen»

Rating
( No ratings yet )
admin/ author of the article
Loading...